Визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті регламентується Порядком визначення академічної різниці та перезарахування навчальних дисциплін.
Право на визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті мають здобувачі усіх рівнів та усіх освітніх програм, і поширюється воно на обов’язкові, вибіркові дисципліни, а також на окремі змістові модулі (теми) навчальних дисциплін.
Для визнання результатів навчання, отриманих у неформальній освіті здобувач звертається до декана факультету, який своїм розпорядженням створює предметну комісію, яка здійснює співставлення результатів неформального та/або інформального навчання заявника з результатами навчання, передбаченими відповідною освітньою програмою, та приймає рішення щодо відповідності/невідповідності задекларованих результатів навчання заявника певним результатам навчання, передбаченим обов’язковою складовою освітньої програми, та ідентифікує результати навчання, які підлягають оцінюванню. У разі негативного висновку предметної комісії щодо визнання результатів навчання здобувач має право звернутися з апеляцією до ректора у визначеному порядку.
Здобувачі освіти можуть самостійно обирати форму неформальної освіти для вивчення предмету чи окремих модулів дисципліни: проходження стажування, тренінгу, онлайн-курсів на дистанційних платформах неформальної освіти (Сoursera, Prometheus, EdEra, ВУМ online, та ін.), участь у семінарах, вебінарах, майстер-класах тощо. Рекомендовані актуальні курси можна знайти в новинах у соціальних меражах на сторінці кафедри, в силабусах дисциплін, також завжди можна звернутися за консультацією з даного питання до викладача відповідної дисципліни.
Загальний обсяг освітніх компонентів освітньої програми, що зараховуються здобувачу вищої освіти за підсумками визнання результатів неформального навчання, не може перевищувати 25 відсотків освітньої програми.
Приклади сертифікатів, що отримали здобувачі освіти
- Як згуртувати громаду
для соціальних змін - Суспільні зміни
через
громадську діяльність - Небайдужі:
базові емоційні
потреби та
соціальна взаємодія - Протидія сексуальному
насильству,
пов’язаному з війною - Гендерна рівність та
протидія сексуальним
домаганням у
військовій сфері - Організація
адвокаційної кампанії
на місцевому рівні - Захист прав
людей з інвалідністю - Краудфандинг
- Лідерство,
командоутворення та
ефективна комунікація
Модуль 1. Суспільні трансформації. Досвід «Теплого міста»
1.1. Як працюють суспільні трансформації.
1.2. Як застосовувати теорію змін у громадському секторі.
1.3. «Тепле місто» як джерело суспільних трансформацій (цінності, структура організації та її історія).
У цьому модулі слухачі:
- дізнаються про те, що таке теорія змін, суспільні трансформації;
- отримають поштовх до взаємодії між громадським сектором та іншими стейкхолдерами (бізнес, влада тощо);
- отримають практичні поради щодо посилення спроможності громадських ініціатив через інформування про напрямки та досвід «Теплого Міста».
Модуль 2. Напрямки, проєкти та програми для суспільних трансформацій
2.1. Як визначити свої сильні сторони (на прикладі «Теплого міста»).
2.2. Як створити програму підтримки ініціатив у власному місті (на прикладі Івано-Франківська).
На прикладах із цього модуля слухачі:
- сформують алгоритм, як створити програму підтримки локальних ініціатив, що змінюють місто, для власного проєкту;
- здійснять вибір можливих напрямків громадської діяльності з усвідомленням необхідних кроків та ресурсів для їх реалізації.
Модуль 3. Соціальне підприємництво. Досвід Urban Space 100
3.1. Від ідеї до успішної реалізації соціального підприємства (на прикладі громадського ресторану Urban Space 100).
3.2. Інструменти для запуску та ведення соціального підприємства. Досвід «Теплого міста».
3.3. Важливі уроки за 8 років існування соціального підприємства.
З цього модуля слухачі:
- дізнаються про соціальне підприємництво та його особливості;
- розберуть на прикладі, як створити таке соціальне підприємство як громадський ресторан, який є не лише популярною гастрономічною точкою на міській мапі та подієвим майданчиком, але й скеровує 80% власного прибутку на міські ініціативи.
Модуль 4. Як працює інкубування проєктів
4.1. Передумови до інкубування проєктів в організації.
4.2. Алгоритм інкубування (на прикладі урбаністичної лабораторії «Металаб»).
4.3. Як запустити радіо, півмарафон та аудіовізуальний продакшн (на прикладах Urban Space Radio та інших проєктів «Теплого міста»).
Під час вивчення матеріалів цього модуля слухачі
- усвідомлять, що таке акселерація напрямків усередині організації;
- познайомляться з передумовами інкубування проєктів в окремі інституції;
- та зможуть потім послідовно розширювати проактивне ядро громадянського суспільства у власному місті.
Модуль 5. Імпакт-інвестиції як напрям суспільної трансформації
5.1. Як ревіталізувати завод від ідеї до пілоту (на прикладі «Промприлад. Реновація»).
5.2. Синергія бізнесу та соціальної складової у проєкті «Промприлад. Реновація».
5.3. Важливість інноваційних центрів у процесах відновлення та відбудови.
З цього модуля слухачі:
- дізнаються, що таке імпакт-інвестування;
- зрозуміють, з чого варто почати, якщо є прагнення ревіталізувати старий завод (промислову зону) у власному місті;
- оцінять роль інноваційних центрів для країни в умовах війни та післявоєнного відновлення.
Модуль 6. Emergency Fund. Як громадський сектор може відповідати на виклики часу
6.1. Save Ukraine Now. Як «Тепле місто» згуртовувало стейкхолдерів із початком повномасштабної війни.
6.2. Шелтери. Як застосувати досвід регрантингу, коли в країні розпочинається повномасштабна війна.
6.3. Анти-ковідний фонд. Як «Тепле місто» реагувало на пандемію.
У цьому модулі слухачі отримають базові знання про те, як громадські організації можуть змінювати фокусні теми діяльності, відповідаючи на виклики часу.
Модуль 7. Управління та комунікації в громадському секторі
7.1. Позиціювання організації. Як розповідати про власну діяльність так, аби вас почули.
7.2. Планування та пріоретизація проєктів, завдань, програм.
7.3. Важливість керівних органів управління громадською організацією: Наглядова рада та Загальні збори.
З цього модуля слухачі:
- дізнаються про те, які структури управління існують у громадських організаціях;
- зрозуміють, як планувати програмну діяльність;
- отримають базові вміння побудувати комунікації таким чином, аби аудиторія чула та розуміла цінність й пріоритети.
Модуль 8. Фандрейзинг, фінанси, бізнес-спільнота: диверсифікація надходжень громадських організацій
8.1. Як згуртувати бізнес-спільноту навколо ідей соціальної відповідальності.
8.2. Фінанси в громадських організаціях.
8.3 Фандрейзинг та планування фінансової діяльності.
Під час вивчення матеріалів цього модуля слухачі:
- опанують загальні принципи диверсифікації фандрейзингових шляхів у громадському секторі;
- створять основи формування бізнес-спільноти навколо цінностей та соціальної відповідальності.
Зареєструватися на курс: https://prometheus.org.ua/course/course-v1:Prometheus+WARM101+2023_T2
Модуль 1. Базові емоційні потреби людини та їхній вплив на психічне здоров’я.
1.1. Що таке базові емоційні потреби.
1.2. Безпечна прив’язаність і спонтанність.
1.3. Автономія та компетентність.
1.4. Ідеальна формула волонтерства з огляду на базові емоційні потреби.
Модуль 2. Підтримка стабільних та здорових стосунків.
2.1. Потреба вільно виражати емоції, думки та потреби.
2.2. Самоконтроль та повага до меж особистості.
2.3. Відчуття сорому та відчуття провини.
Модуль 3. Практичні інструменти для дослідження потреб та емоцій інших людей.
3.1. Чому важливо знати про базові емоційні потреби інших людей?
3.2. Як самооцінка впливає на нашу комунікацію?
3.3. Емпатія та активне слухання.
3.4. Ненасильницька комунікація.
Модуль 4. Зростання особистості у спільноті крізь призму базових потреб.
4.1. Взаємозв’язок між особистісним розвитком та спільнотою.
4.2. Волонтерство як стиль життя.
4.3. Волонтерські можливості, що сприяють розвитку.
Зареєструватися на курс: https://prometheus.org.ua/course/course-v1:Prometheus+NI101+2023_T2
Як протидіяти сексуальному насильству, пов’язаному з війною, та професійно надавати допомогу постраждалим: керівництво для фахівців та фахівчинь
Модуль 1. Що таке сексуальне насильство, пов’язане з війною?
Лекція 1.1. Сексуальне насильство: поняття, форми
Лекція 1.2. У яких формах вчиняється сексуальне насильство, пов’язане з війною, та чим воно відрізняється від сексуального насильства в мирний час?
Лекція 1.3. Фактори ризику та вразливості до сексуального насильства, пов’язаного з війною
Лекція 1.4. Сексуальне насильство, пов’язане з війною в Україні
Із першого модулю слухачі дізнаються, що таке сексуальне насильство, пов’язане з війною, про те, чим воно відрізняється від сексуального насильства в мирний час, а також про те, які є фактори ризику та вразливості до нього.
Модуль 2. Стандарти з запобігання та протидії сексуальному насильству, пов’язаному з війною
Лекція 2.1. Міжнародно-правові норми
Лекція 2.2. Європейські стандарти
Лекція 2.3. Українське законодавство
Лекція 2.4. Права постраждалої особи згідно з національним законодавством та міжнародними стандартами
У другому модулі слухачі познайомляться з засадами нормативно-правового регулювання сексуального насильства, пов’язаного з війною, на національному та міжнародному рівнях, а також із основними правами постраждалих осіб.
Модуль 3. Реагування, документування та надання допомоги постраждалим від сексуального насильства, пов’язаного з війною
Лекція 3.1. Які суб’єкти здійснюють реагування на випадки сексуального насильства, пов’язаного з війною, та їх документування?
Лекція 3.2. Міжнародний протокол із документування та розслідування сексуального насильства в ситуації конфлікту
Лекція 3.3. «Кодекс Мурад»
Лекція 3.4. Ідентифікація постраждалих від сексуального насильства, пов’язаного з війною
Лекція 3.5. Документування випадків сексуального насильства, пов’язаного з війною
Лекція 3.6. Проблеми, що можуть виникати з доступом до правосуддя та служб підтримки, та як їм зарадити
Лекція 3.7. Служби підтримки постраждалих, взаємодія та перенаправлення
Прослухавши третій модуль, слухачі навчаться практичних аспектів реагування, ідентифікації, документування сексуального насильства, пов’язаного з війною, та надання допомоги постраждалим. Також вони підвищать обізнаність про міжнародні документи, що встановлюють передові стандарти в цій сфері.
Модуль 4. Взаємодія з постраждалими від сексуального насильства, пов’язаного з війною
Лекція 4.1. Вплив сексуального насильства, пов’язаного з війною, на життя постраждалих осіб
Лекція 4.2. Чому постраждалі особи часто не повідомляють про факт насильства?
Лекція 4.3. Застосування ґендерно чутливого підходу та підходу, орієнтованого на постраждалу особу, при спілкуванні з постраждалими від сексуального насильства, пов’язаного з війною
Лекція 4.4. Що доцільно та недоцільно робити під час спілкування з постраждалою особою?
По завершенні четвертого модуля слухачі зможуть краще розвинути навички розуміння постраждалих, вмітимуть орієнтуватися на їхні потреби та ефективно взаємодіяти з ними. Особлива увага буде сфокусована на застосуванні ґендерно чутливого підходу та підходу, орієнтованого на постраждалих.
Зареєструватися на курс: https://prometheus.org.ua/course/course-v1:LA_STRADA+CRSV_EXPERT101+2023_T1
ТРИВАЛІСТЬ КУРСУ
60 хвилин
ПРОГРАМА КУРСУ
Лекція 1. Гендерні стереотипи та гендерна рівність
1. Що таке гендер і гендерні стереотипи?
2. Гендерна нерівність і гендерна дискримінація.
3. Гендерна рівність та її забезпечення в Україні: законодавство та міжнародні зобов’язання.
Лекція 2. Забезпечення гендерної рівності у військовій сфері
1. Міжнародний досвід рівних прав та можливостей у збройних силах.
2. Кампанія «Невидимий батальйон»: основні результати та вплив на становище жінок у Збройних силах.
3. Регулювання рівних прав і можливостей у військовій сфері: національна перспектива.
Лекція 3. Гендерне насильство та сексуальні домагання
1. Що таке гендерне насильство?
2. Сексуальні домагання як проблема гендерної дискримінації.
3. Сексуальне насильство та його прояви у військовій сфері.
Лекція 4. Протидія сексуальним домаганням у військовій сфері
1. Результати соціологічного дослідження «Невидимий батальйон 3.0. Сексуальні домагання у військовій сфері в Україні».
2. Стандарти НАТО щодо забезпечення гендерної рівності та протидії сексуальним домаганням у військовій сфері.
3. Міжнародний досвід боротьби з сексуальними домаганнями у військовій сфері.
Зареєструватися на курс: https://prometheus.org.ua/course/course-v1:Prometheus+GE101+2021_T2
НАВЧАЛЬНІ МОДУЛІ КУРСУ
- Участь громадян в процесі прийняття рішень. Компетенції та розподіл обов’язків у місцевому самоврядуванні. Кому та коли може знадобитись адвокація? Як виникла адвокація та у яких країнах набула найбільшого поширення? Історії успіху адвокації в Україні.
- Як будувати ефективні громадські кампанії на місцевому рівні? З чого почати адвокаційну кампанію та як розробляти успішні кампанії? Як відокремити проблему та відповідальних за її вирішення, не сплутати проблему з причинами?
- Формування коаліцій на місцевому рівні для вирішення проблем громади.
- Планування бюджету адвокаційної кампанії та залучення ресурсів.
- Медійний супровід адвокаційної кампанії.
- Оцінка успішності кампанії громадської адвокації.
- Найкращі практики кампаній громадської адвокації.
Тривалість курсу 4-5 тижнів.
Зареєструватися на курс: https://prometheus.org.ua/course/course-v1:Prometheus+AVD101+2021_T1
ТЕМАТИЧНЕ НАПОВНЕННЯ КУРСУ
- Що таке інвалідність? Історія розвитку моделей інвалідності. Переваги тих чи інших моделей, які ми маємо наразі в сучасній Україні.
- Що таке інклюзія та підхід заснований на повазі до різноманіття та прав людини?
- Коректна термінологія та етика ставлення до людей з інвалідністю.
- Права людини = права людини з інвалідністю. Загальний огляд теорії про права людини. Що таке громадянські та політичні права? Що таке економічні та соціальні права? Чому про це варто знати?
- Рівність та недискримінація.
- Розумне пристосування, доступність та універсальний дизайн: де різниця, хто й що має забезпечувати?
- Порушення прав людей з інвалідністю в сучасній Україні: приклади й ситуації. Які саме права порушуються? Хто має нести відповідальність або покращити ситуацію?
- Міжнародні та національні механізми захисту прав людей з інвалідністю та приклади.
- Дії для захисту прав людини.
ТРИВАЛІСТЬ КУРСУ
4 тижні, 30 годин.
Зареєструватися на курс: https://prometheus.org.ua/course/course-v1:FFR+PRPD101+2020_T1
Курс «ПРО Краудфандинг. Як громадським діячам і соціальним підприємцям успішно залучати кошти» покликаний підсилити громадянське суспільство, дати чіткі рекомендації та поради щодо залучення коштів як для соціальних, так і для бізнес-проєктів.
- Ви отримаєте дорожню карту реалізації краудфандингу: від вибору платформи й аудиторії до комунікаційної стратегії та подальшого звітування щодо використання залучених коштів.
- Курс буде корисним для початківців, що прагнуть нарешті публічно заявити про свою ідею та втілити її новими інструментами.
- Водночас розмаїта палітра способів ефективного збору коштів буде цікава для краудфандерів із досвідом.
«ПРО Краудфандинг» – це курс про довіру до інших, прозорість принципів, реалізацію ідей та підсилення громад. Просто й зрозуміло він пояснює, що таке громадське фінансування, як працюють платформи та як провести успішний збір коштів.
Дійсно, через повномасштабне вторгнення всі активізувалися, збори тривають невпинно – і це важливо, адже ми боремося за свою країну. Ми дуже швидко адаптуємося, зокрема, від початку повномасштабного вторгнення з’явилися нові програми, сервіси й бізнеси. Сила й бажання розвиватися, а не лише виживати – запорука успіху для нас, громадян і громадянок, та країни загалом.
Отже, якщо маєте актуальну ідею та хочете її реалізувати, ви будете шукати підтримку й ресурси для трансформації потреби в проєкт. Обиратимете серед грантів, інвестицій, і звичайно ж, краудфандингу. Залучення коштів від спільноти, за досвідом, збільшує шанси на підтримку від фондів та інших потенційних партнерів. Тож розгляньте краудфандинг як трамплін для майбутньої справи!
Кому курс буде особливо корисним?
- Представникам і представницям громадськості
- Волонтерам і волонтеркам
- Активістам та активісткам
- Соціальним підприємцям та підприємицям
- Освітянам та освітянкам
- Мрійникам і мрійницям
Зареєструватися на курс: https://prometheus.org.ua/course/course-v1:Prometheus+PROCF101+2023_T3
Викладачами кафедри було ініційовано створення:
У 2006 році – Студентську соціальну службу (керівник – з 2024 року – Хайлук Т.О., до 2024 року – Децюк Т.М.)
у 2015 році – Центру соціальної активності для людей поважного віку (керівник Центру – Коленіченко Т.І.);
2016 -2018 рр – Інформаційний Центр ЄС (керівник – Ревко А.М.);
у 2016 році – Ресурсний Центр із сталого місцевого розвитку (керівник – Нагорна Н.С);
у 2018 році – Норвезько-український центр розвитку бізнес ідей (за підтримки Посольства Норвегії в Україні);